Rottne H8D

Yleistä

H8D päivitetty klassikko ensiharvennuksille!

Rottne H8D on harvesteri ainutlaatuisilla ominaisuuksilla. Heilurivarsitekniikka yhdistettynä koneen keskipisteeseen sijoitettuun runko-ohjaukseen saa aikaan erittäin hyvät ja helpot ajo-ominaisuudet haastavassakin maastossa.

1
2
1

EGS 406 Harvesteripää on varustettu kahdella syöttörullalla, kahdella parilla karsimateriä ja automaattisella ketjunkiristimellä.

2

Heilurivarret vakaavat koneen vaikeammassakin maastossa. Uudet pyörämoottorit on varustettu luistonesto-ominaisuudella joka takaa vetokyvyn pahimmassakin maastossa.


H8D uutuudet

Rottne H8D on sama tehokas kone kuin ennen, mutta lukuisilla parannuksilla.

  • Uusittu voimansiirtojärjestelmä luistonesto-ominaisuudella
  • Hiljaisempi äänimaailma
  • Kehittyneempi ja yksinkertaisempi letkujen reititys peruskoneessa
  • Uusi öljynlauhdutin
  • LogMax 3000 harvesteripää
  • Rottne EGS406 uusi letkujen reititys sekä parempi sylinterigeometria
  • FT4 päästöluokan moottori
  • Sähköisesti kallistettava ohjaamo ja avattava konepeitto
  • Iso yksiosainen polttoainetankki
  • Paranneltu nosturi
  • Isompi kantokäsittelyn vesitankki

Power Tech Plus - ympäristöystävällinen moottori

Rottne H8D:ssä on uusi Tier 4 sukupolven dieselmoottori, joka täyttää nykyiset päästöluokitukset helposti. Lisäksi moottorissa on lukuisia etuja edellisiin sukupolviin nähden.

  • Parantunut polttoainetehokkuus, vääntö ja teho
  • Matala AdBlue kulutus, ainoastaan 2-3% polttoaineenkulutuksesta
  • Valmius seuraavaan Tier 5 päästöluokitukseen ainoastaan ohjelmistopäivytksellä.

John Deeren moottorit käyttävät jäähdytettyä pakokaasunkierrätystä (EGR) ja muuttuvageometrista turboahdinta (VGT). Tämä antaa korkean väännön matalalla kierrosnopeudella, nopeamman vastineen kuormitettuna ja matalan polttoaineenkulutuksen ja päästöt.

Moottorissa on kehitetty ja parannettu monia yksityiskohtia, sisältäen polttoainetehokkuuden ja optimoidut kylmäkäynnistysominaisuudet, moottorin vastine, lisääntynyt voima ja vääntö niin tasaisella kuin vaihtelevalla kuormituksella. Lisäksi Tier 4 PowerTech moottori on varustettu integroidulla pakokaasunsuodatus järjestelmällä, joka koostuu dieselin hapetuskatalysaattorista, partikkelisuodattimesta sekä SCR-järjestelmästä.

Heilurivarsitekniikka - Uniikit maasto-ominaisuudet

Rottne H8D:ssä on kapea ja kompakti runko heilurivarsilla, joka antaa koneelle uniikit ajo-ominaisuudet haastavassakin maastossa.

Neljä heilurivartta tarkoittaa, että alustakoneen tasaaminen toimii niin koneen pitkittäis- kuin poikittaissuunnassa. Tekniikka mahdollistaa myös hyvän maavaran esteitä ylittäessä. Tilantarve on minimoitu, ja painonjakauma on kehitetty niin, että koneella operointia voidaan tehdä täydellä nosturin ulottumalla stabiliteetin kärsimättä.

Ohjaamo - Ergonominen työympäristö varustettuna luksusluokan mukavuudella

Ohjaamomme on varustettu modernilla designilla, jossa kuljettaja on keskipisteessä.

  • Sama ohjaamo kaikissa harvestereissa
  • Suuret ikkunat erinomaisella näkyvyydellä
  • Hiljainen – tyypillistä autoa matalampi äänentaso
  • Ohjelmoitavat painikkeet

Tilava ja mukava ohjaamo isoilla ikkunoilla antaa kuljettajalle erinomaisen näkymän työskentelyalueelle. Ergonomisesti suunniteltu kuljettajan työpiste on varustettu viimeistellyillä hallintalaitteilla. Ilmajousitettu penkki käsinojineen on varustettu monipuolisilla säädöillä. Hyvät säilytystilat ja automaattinen ilmastointilaite viimeistelee kuljettajan viihtyvyyden ohjaamossa.

Hiljaisempi kuin auto!

Äänimaailma on hiljainen – Rottnen ohjaamo on itseasiassa hiljaisempi kuin uusi auto. Ohjaamo täyttää kevyesti metsäkoneiden ergonomiset vaatimukset.

Sama ohjaamo kaikissa harvestereissa

Ohjaamo on sama kaikissa harvestereissa. Siten ohjaamon sisäpuoli tietokoneineen ja komponentteineen on identtinen jokaisessa mallissa, joka helpottaa kuljettajan työskentelyä eri Rottne-harvestereiden välillä.

Huoltoystävällisyys

Huollettavuus on tärkeimpiä asioita kehitettäessä kaikkia Rottne-metsäkoneita.

Nykyään aika jonka kone on tuotannosta pois, on erittäin kallista koneiden omistajille. Hyvä huollettavuus vähentää merkittävästi aikaa, jonka koneiden huolto, korjaus ja puhtaanapito vie. Koko koneen moottoritila, elektroniikka sekä tietokoneet on helposti luoksepäästävässä paikassa. Sähköisesti avattava konepeitto ja käännettävä ohjaamo tekee työstä entistä helpompaa.

EGS 406

EGS 406 on hyvin testattu harvesteripää, joka on käytössä Rottne H8D harvesterissa. Yksikkö on varustettu kahdella syöttörullalla, kahdella parilla karsimateriä ja automaattisella ketjunkiristimellä.

Kompakti rakenne ja matala paino tekee koneesta ideaalin harvennustyöhön. Paksuusmittaus on toteutettu alakarsimateristä ja pituusmittaus erillisellä mittapyörällä. Värimerkkaus ja kantokäsittely on saatavana lisävarusteena.




Tekniset tiedot


ENGINE
Type JD 4045 HFC09 Power Tech Plus PSS Final Tier 4 (FT4).
Output 125 kW (168 hp) at 2000 rpm
Torque 667 Nm at 1500 rpm
Cylinder volume 4.5 litres
Diesel tank 268 litres
TRANSMISSION
Type Fully hydrostatic with hydraulic wheel motors and 3 gear steps. Variable differential locks. Anti-spin.
Tractive force 137 kN
Speed, gear 1 0 – 6 km/h (0 – 3.7 mph)
Speed, gear 2 0 – 12 km/h (0 – 7.5 mph)
Speed, gear 3 0 – 24 km/h (0 – 15 mph)
WHEEL EQUIPMENT
4 WD 500/60 x 26,5*, 600/55 x 26,5**
CHASSIS
Type Variable height level with wheel arms
Steering angle +/- 43°
Max. steering touque 30 kNm (22 130 lb ft)
HYDRAULIC SYSTEM
Type Load-sensing system, entirely separated from the transmission.
Pump capacity 245 litres / 1700 rpm
Working pressure 3.0 – 25.0 MPa (435-3625 psi)
Degree of filtration 10 micron
Tank volume 100 litres
ELECTRICAL SYSTEM
Type 24 volt electrical system with CAN-bus technology.
Battery 2 x 142 Ah
Alternator 150 A
Machine control system ROTTNE D5
Bucking system ROTTNE Forester
Display 15
Working lights 18 pcs
CAB
Type Spacious, vibration-proof safety cab. ISO certified
Noise level 67 dBA
Climate system ACC
CRANE
Type Parallel knuckle boom loader, RK50, with tiltable swing base and 1.4 m (4.6 ft) telescope
Tiltangle forwards 15°
Tiltangle backwards 20°
Lifting torque 80 kNm (59 000 lb ft)
Angle of rotation 230°
Reach 7 m (23 ft)
Torque 17,3 kNm (12 760 lb ft)
WEIGHT AND DIMENSIONS
Service weight from 10 200 kg
Width 2 050 mm* (81 in), 2 201 mm**
Length 4 834 mm
Transportation height 3 047 mm
Ground clearance (at articulated frame lock) 285 – 1067 mm
EQUIPMENT
Chains Yes
Lighting Xenon or LED Yes
Sprinklers Yes
Engine/cab heater Yes
Blinds Yes
Vacuum pump Yes
Colour marking Yes
Reversing camera Yes
GPS/Geoinfo Yes
Filler pump Yes
Green oil Yes
Computer caliper Yes
Colour printer Yes
Orbitrol steering Yes
Full toolkit Yes
Central lubrication Yes
Equipment for stump spray application Yes
Multi-tree equipment Yes